Trollbloggen.se
Meny
  • Hem
  • Blogginlägg
    • Bedragare
    • Drama
    • Tiggtok
    • Pedofiler
    • Varning
    • Gästinlägg
    • Handbok för tiggeri online
    • Alec Danes
    • Anders Eriksson
    • Angelica Nykvist (Hailey Blomquist)
    • Emelie Bumbi
    • Family United
    • Jojo & Qenan
    • Kimberly Skoglund
    • Max
    • MEWarrior
    • Rädda Filippa
    • Sabina ”Sabinos” Lindskog
    • Sofia ”Fiad” Eriksson
  • Om oss
  • Kontakt
Meny

Några punkter…

Publicerad den 2025-05-212025-05-21 av admin
Följ mig på sociala medier

Jag har varit tyst ett tag nu igen men jag har inte vilat för det. Framförallt har jag förstås jobbat. Men jag har även delvis själv hållt ett öga på Tiktok men får såklart fortfarande saker skickat till mig också. Det finns några punkter jag skulle vilja ta upp i detta inlägget. 

Det första som slår mig är hur otroligt välgörande sjukersättning från Försäkringskassan tycks vara. En person tycks helt plötsligt vara frisk nog att sitta och pyssla x anta pennor och sälja. Hon försöker dessutom påstå att hon handlat material för 13 000:- till dessa pennor så hon går såååå mycket back. Hon är också väldigt noga med att poängtera att det enbart är en hobbyverksamhet samtidigt som hon beklagar sig över att hon måste köpa sakerna för konsumentpris. Newsflash! Det är för att du är en konsument. Du är inget företag och kan därför inte handla till grossistpris. Men energin tycks det inte vara några fel på i alla fall. Vi vet ju alla att hon dessutom har ork att sitta och både läsa kommentarer och skriva egna hela nätterna, både här i bloggen och på Facebook. 

En annan person som påstår att hon är för sjuk för att arbeta har ork till att stå upp och packa paket i timvis, kan sitta och pyssla och ”pärla” i evigheter, spela bingo, åka på resor, hoppa rundor på käpphästar, gå ut och shoppa och partaja, m.m. Ja, ni har förmodligen själva sett en hel del. 

Så ja, slutsatsen jag drar av allt detta är att sjukersättning från Försäkringskassan är helt enkelt magisk. Varför vi ens har läkare i Sverige förstår jag inte riktigt när Försäkringskassan tycks kunna bota allt. 

Nästa punkt jag vill ta upp är kopplat till den första personen jag pratar om i första punkten, ni vet, hon med pennorna. Det är åtminstone kopplat till inläggen som handlar om henne. Äh, jag har inga problem med att säga rakt ut vem det är, Jessica Rönn. Det är nämligen så att i samband med att jag skrev om henne i vintras så fick min pappa ett utpressnings-sms på sin telefon. Min pappa! Han är 74 år och vet inte ens vad tiktok är. Han läser inte heller bloggen eller något. Men han fick alltså ett utpressnings-sms där det stod att om inte han fick tyst på mig och bloggen så skulle han hängas ut. 

Detta var riktigt lågt och få personer skulle få för sig att sjunka så lågt, men det finns ju några stycken, bland annat denna kvinna eller någon som ogillar inläggen om henne så pass mycket att de gör en sån här handling.

Jag vet att person 2 som jag nämner i första punkten har beklagat sig över att folk har ”gett sig på” hennes mamma och syster. Skillnaden mellan henne och mig är dock att jag aldrig någonsin har exploaterat min familj. Mina föräldrar har aldrig synts i någon live, jag har aldrig pratat om dom eller skrivit om dom mer detaljerat än vad jag gör nu. Fiad har själv valt att göra sina släktingar delaktiga och visa upp dom i live. Jag säger inte att det är rätt att man går på dom, det kommer jag aldrig att tycka, men jag undrar däremot vad hon förväntade sig med tanke på hur ”utsatt” hon själv är. 

Nåja, åter till utpressnings-smset och person 1. Jag skrev om denna kvinna i mitten av april igen. Vad händer då? Jo en annan släkting fick ett sms. Det var exakt likadant som det min pappa fick. Men i detta fallet misstog personen sig lite. De trodde nog att även denna personen ingick i min direkta familj vilket hen inte gör. Denna personen har jag inte ens kontakt med, med undantag för just detta sms. Så där gick de på en nit. Men, vad är oddsen att det kommer identiska sms under just den tidpunkten jag skriver om denna kvinna? 

Jag tror inte på slumpen och den personen som utfört detta för att få mig att sluta skriva om Jessika trodde nog att hen gick säker genom att försöka skicka anonyma sms men hen behöver lära sig att ingenting man gör på nätet är helt och hållet anonymt. Just saying…

Tredje punkten handlar om en av Fiads senaste sektmedlemmar, Moa Boström. Jag fick nämligen en print skickat till mig för några veckor sedan där hon hade uttalat sig om mig. Ni kan själva se här:

 

Det stämmer att hon vet vem jag är. Men hon känner mig inte. Moa är en person som jag träffat 3 gånger i mitt liv och senaste gånger var för typ 12-13 år sedan ungefär vilket innebär att Moa vid tillfället var 15-16 år gammal. Med andra ord, bara ett barn.

Moa är lillasyster till en av mina vänner och det är så våra vägar korsades. Men för henne att uttrycka sig så här om mig ger bara känslan av att hon försöker fjäska sig in och få en plats i sekten med tanke på att det inte finns någon som helst tyngd bakom hennes ord. Det var som sagt säkert 12 år sedan hon senast såg mig och då var det på en tillställning för ett av hennes syskonbarn med en mängd släktingar och vänner närvarande också. Jag tror inte vi växlade fler ord med varandra än ett hej och möjligtvis ett hej då. 

Jag kan också berätta att vid tidpunkten då hon senast träffade mig hade min dotters pappa precis gått bort både hastigt och oväntat och jag försökte fortfarande pussla ihop livet och försöka vänja mig vid att vara helt ensam förälder till ett barn som var 2 år gammal. Så ja, det är mycket möjligt att jag var osäker vid den tidpunkten. Det var en väldigt livsomvälvande period som ni säkert kan förstå. Men mycket har hänt sedan dess, så mycket kan jag säga. 

Nåja, jag har försökt nå Moa på messenger (eftersom hon tydligen inte vill godta min följförfrågan på Tiktok så jag kan skicka meddelande till henne där). 

Som ni ser så har hon inte svarat och det är över en månad sedan jag skickade till henne. Nåja, det är hennes val. Jag ville bara att rätt skulle vara rätt. Ska man nu yttra sig så kanske man också ska säga hela sanningen och inte bara halva, eller hur Moa? 

Det finns en hel del saker till som jag hade kunnat ta upp men jag har inte tid nu, jobbet kallar. Vi får höras en annan gång! 

Hasta pronto...

Share on Social Media
x facebook pinterest emailwhatsapptelegram

Relaterade

154 svar på “Några punkter…”

  1. Maria skriver:
    2025-05-21 kl. 13:29

    Så sjukt med SMS:en till dina anhöriga! Det finns tydligen inga gränser för hur lågt Jessica kan sjunka. Och ja, sjukersättningen gjorde tydligen mirakel för hennes energi. Hon håller igång som bara den, och klarar plötsligt av att göra saker som var helt omöjliga tidigare. Bara idag har hon lagt ut hela nio TikToks, och klockan är bara strax efter 13… Hon gör mängder av pennor (mycket av det material hon använder finns att köpa billigt på Temu så summan hon påstår sig ha handlat det för lär vara kraftigt överdriven), har flera timmar långa säljlives, hämtar och postar en massa paket (men kan inte ta ut soporna), är aktiv på sociala medier dygnet runt osv (och detta är bara det hon visar, hon gör självklart så mycket mer än det). Det är så uppenbart att hon fejkar mycket av sina besvär. Hon lär få problem med FK, det är bara en tidsfråga.

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 14:52

      Förlåt mig men hade fan är DETTA. Jag har inte skrivit några sms till din pappa. Detta är ju fan inte klokt nu får ni ge er

      Svara
      1. Veronica skriver:
        2025-05-21 kl. 15:25

        Din reaktion talar inte till din fördel

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-21 kl. 16:02

          Det hör inte till saken

          Svara
        2. ME Warrior skriver:
          2025-05-21 kl. 16:06

          Hur kan du ens tro på detta? Detta är förtal.

          Svara
    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 16:35

      Jag har inte lagt ut 9 tik tok idag och om jag hade gjort det vad är problemet?. Jag har definitivt aldrig långa SÄLJ LIVES det skulle jag aldrig orka. En penna tar 5 min att göra och jag pysslar 1 tim/vecka,har du problem med det? Summan på 13000 stämmer. Jag ljuger inte som ni gör. Hur kan du skriva att kag gör mer? Jag är sängliggande största delen av dagarna.
      Vad har jag gjort dig? Kan ni sluta misstror o trakasserad mig

      Svara
      1. Maria skriver:
        2025-05-21 kl. 23:05

        Jo, du lade ut nio TikToks före kl. 13 idag och sedan startade du en lång live. Flera långa säljlives har du också haft. Flera personer har dem sparade. Varför nekar du till saker som finns på nätet och som alla kan se?

        Du verkar inte heller förstå att anledningen till att du blir hårt granskad är de bedrägliga insamlingar du tidigare har haft. Det är inte okej att tigga pengar av människor så som du gjort, på felaktiga grunder dessutom.

        Svara
        1. admin skriver:
          2025-05-21 kl. 23:29

          En hel del av hennes videor har på något mystiskt sätt försvunnit efter att detta inlägget kom ut 🤔

          Och att hon nekar till saker som helt klart finns bevis på är inte heller något nytt.

          Svara
          1. Maria skriver:
            2025-05-22 kl. 00:42

            Ja, märkligt att hon nu tagit bort alla inlägg om just pennorna… Hon förstår tydligen inte att hon bara gör bort sig mer och mer för varje dag som går.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 11:56

            Inte konstigt ni indirekt hotar mig ju. Snälla sluta hota,trakasserad o förtala mig Jag orkar inte mer.

        2. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 11:44

          Det är möjligt jag lagt ut texter o bilder men jag har inte gjort 9 videos. Är det konstigt menar du att jag gjort det? Där var inget fel på mina insamlingar. Jag har lika stor rätt att öppna en gofund me som alla andra. Det är ni som inte är kloka nånstans. Om jag har en live,vad gör det? Får jag inte ha det? Har ni med det attglra? Jag gör vad jag vill . Jag förstår inte vad ni håller på med

          Svara
          1. admin skriver:
            2025-05-22 kl. 12:00

            HUR kan du fortfarande inte förstå att det är så urbota FEL att starta en insamling (på 50 000 dessutom!) till medicinska kostnader du inte ens vet om du kommer att ha. Du startade den insamlingen utan att ens ha fått beviljat medicinen du samlade in pengar till. Hur, hur, HUR kan du inte se att det är fel???

        3. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 12:12

          Så man får inte visa sina pennor på en live ?

          Svara
      2. Elisa skriver:
        2025-05-24 kl. 12:11

        ”Jag har aldrig långa säljlives”
        Enligt TikTok varar dina säljlives 1.5 – 2.5 timmar och vissa dagar har du lajvat flera gånger 😂
        Varför ljuger du? Säg som det är , du har hittat en hobby som du gillar och som hjälper dig vara aktiv och må bra.
        Du behöver inte låtsas vara sjukare vad du är .

        Svara
    3. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 16:36

      Jag hämtar ALDRIG paket,postat en gång o hämtat en gång. Resten skötermin man

      Svara
      1. Ullabella skriver:
        2025-05-22 kl. 18:00

        ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 16:36

        ”Jag hämtar ALDRIG paket,postat en gång o hämtat en gång. Resten skötermin man”

        Hur ska du ha det? Du skrev att du hämtar ALDRIG och redan i nästa mening HAR DU HÄMTAT🤣
        Personligen tycker jag att det är toppen om du har blivit mer aktiv. Eftersom du kan hämta dina sushi bitar med elrullstolen kan du säkert hämta och lämna paket. Du får frisk luft ,bryter isoleringen och slipper oron om du har lyckas använda rullstolen mer än 20 timmar /år som landstinget kräver för att få behålla rullen.
        Och maken blir säkert också glad om han slipper hämta/ lämna dina paket efter jobbet. Han verkar redan ha fullt upp med laga mat åt hela familjen , ta hand om sonen osv.

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-23 kl. 11:04

          Håll käften ditt äckliga lilla kräk

          Svara
    4. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 16:37

      Jag är inte aktiv dygnet runt på sociala medier,jag sover också

      Svara
  2. Sonja Karlsson skriver:
    2025-05-21 kl. 13:30

    Asså tack för att du tar upp detta med sjukersättning/sjukpenning o ”hobby verksamheter”! Har själv en bekant som har båda delarna o kämpar räven av sig timme för timme! Helt ärligt!! Timme för timme! Hon klagar aldrig o att se hennes kämpar glöd/jävlar anamma, är helt otroligt! Friska klagar betydligt mer än hon gör kan jag säga!!

    Men iallafall!! Dessa som är så sjuka o det är så synd om dem… helt plötsligt klarar av en massa o de är snabba med att kalla det sin ”hobby verksamhet ”, för det har de oxå orkat ta reda på.. vilka regler det innebär.. fast för en vecka sen orkar de inte ens ansöka pengar av en fond?!?…. MEN så fort någon påtalar att de orkar mer än typ förra veckan, då jäklar blir det liv!

    Dessa människor förstör så mycket för de som VERKLIGEN kämpar! Det är ingen nyhet men att Försäkringskassan inte ha bättre koll eller ta information som kommer in till dem, på större allvar är gräsligt!

    Känner att mitt inlägg här inte blir som jag tänkt då jag blivit avbruten så många ggr under tiden😂😂så avslutar jag med
    -Hatten av för dig Amy♥️🙏🏻♥️

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 16:10

      En penna tar max 5 min att göra. Kräver ingen större ansträngning.
      Gör pennor max en timme / vecka .
      Förklara för mig vad som är fel i det? Att du inte förstår dig på mina diagnoser ger dig inte rätten att sitt och hitta på lögner om mig.
      Jag har inte gjort er någonting,snälla sluta trakasserad mig

      Svara
      1. Sonja Karlsson skriver:
        2025-05-21 kl. 19:43

        Nu råkar det vara så att jag menade inte nån speciell utan mer allmänt men tråkigt att du tog åt dig så!? Varför gjorde du det egentligen om jag nu har så fel menar jag?!

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-21 kl. 20:41

          Just därför jag tar åt mig pågrund av alla lögner som skrivs. Det är inte kul nånstans. Vill bara att ni låter mig vara ifred. Jag har inte gjort er nånting o endå sitter ni o hatar o skriver lögner om mig. Snälla sluta,mår inte bra av detta.

          Svara
      2. Camilla skriver:
        2025-05-23 kl. 00:54

        5 min jobb och vad kostar skiten ?
        Köp billigt krafs på TEMU lura folk att köps krafset !
        Vet inte hur många som säljer billigt krafs på TT ,hela appen har blivit ett enda stor försäljnings / tiggar app av och med bedragare och tiggare .

        Svara
  3. Gunilla Karlsson skriver:
    2025-05-21 kl. 13:55

    Så långt under bältet att hota din pappa usch..Jag håller med om detta med försäkringskassan,finns dom som är på riktigt sjuka men tvingas jobba..man skäms över vissa på tt som visar upp sin lätta vardag med massor av aktiviteter och är sjukskrivna!

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 14:54

      Jag har INTE hotat någons pappa,fy fan po sprida såna lögner fy fan

      Svara
  4. Selma skriver:
    2025-05-21 kl. 14:24

    Du måste göra nytt inlägg. Vill höra din åsikt angående punkt 2. 😄🤌

    Svara
  5. Mandy skriver:
    2025-05-21 kl. 14:51

    Sedan klarar hon av att sitta upp och äta helt plötsligt..sjukersättningen gör under 🙏

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 14:54

      Nej inte på en stol

      Svara
    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 19:06

      Vad håller ni på med? Vad har jag gjort er. Varför håller ni på? Kan ni inte bara låta mig bara?

      Svara
  6. Veronica skriver:
    2025-05-21 kl. 15:27

    Amy👏🏻👏🏻👏🏻 skynda dig att skriva en ny blogg

    Svara
  7. CKtC skriver:
    2025-05-21 kl. 15:38

    Det värsta tycker jag är att det spiller över på de som verkligen med all rätta har sjukersättning men som också drabbas av ökat misstänkliggörande.

    Svara
    1. Maria skriver:
      2025-05-21 kl. 16:06

      Precis. ME Warriors agerande och beteende är ett hån mot alla som är sjuka på riktigt och vars högsta önskan är att kunna jobba. Det är bra att det hon gör uppmärksammas. Internet glömmer aldrig.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 19:08

        Så du menar att jag inte är sjuk på riktigt? Vad syftar du det på? Alltså dessa lögner och trakasserier o mobbing o misstror gör att jag mår fruktansvärt dåligt. Vad har jag gjort för att förtjänar detta? Hur har ni mage att sjunka så lågt och ge er på en sjuk människa som bara vill ha lite glädje i allt det tragiska. Vad är ert problem? Lär mig bara,snälla för Gyds skull

        Svara
        1. SoonerOrLater skriver:
          2025-05-22 kl. 01:07

          Har du reflekterat över att be om ursäkt till och försöka gottgöra de du själv behandlat illa, hängt ut, anklagat och kallat öknamn?

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 11:45

            Nu vet jag intealls vad du pratar om,förtydliga är du snäll

          2. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 12:02

            Jag vet inte vad jag ska förtydliga. Vilka ord är det du inte förstår?

          3. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 14:31

            Vem har jag behandlat illa och hängt ut. Namn tack.

          4. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 15:10

            Du vet mycket väl. Du vet också att vi vet att du vet.
            Men det är inte mer eller mindre fel beroende på vad personerna heter.

          5. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 16:45

            Nej jag vet inte,tydligen inte du heller i och med att du inte kan berätta vem

          6. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 18:04

            Fortsätt du låtsas ovetande, det är inte förbjudet att göra sig ännu dummare än man är.

        2. Camilla skriver:
          2025-05-23 kl. 00:57

          Men sluta då människa att sitta här och läsa och kommentera hela tiden . Lägg den energin på dina pennor istället . Vad gör du ens här när du har noll intresse i bloggen.

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:05

            Kanske för man hänger ut MIG. Kanske för man skriver om Mig

    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 16:11

      Så man kan inte ha en hobby 1 timme I veckan när man har sjukersättning?

      Svara
      1. Maria skriver:
        2025-05-21 kl. 17:02

        Du lägger MYCKET mer än en timme i veckan på din ”hobby”. Mycket mer än fem timmar också för den delen.

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-21 kl. 19:11

          Va? Amen snälla rara Nej verkligen inte,skulle jag aldrig orka. Hur kan du ens påstå det? Är du här hemma? Vet du,det tar 5 min att göra en penna,ibland under 1 min. Så luta och var misstänksam o kom med lögner. Var glad istället att jag har något kulatt göra när jag orkar. Varför är ni så misstänksamma? Jag förstår inte. Detta är skitjobnigt för mig mår jävligt dåligt av allt detta hat. Snälla jag ber er sluta

          Svara
      2. CKtC skriver:
        2025-05-21 kl. 17:25

        Jo det kan man (vissa). Det är helheten som blir så fel.

        Svara
    3. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 21:03

      Så drt har inte jag menar du?

      Svara
  8. Emst skriver:
    2025-05-21 kl. 16:23

    Varför är det ingen som hör av sig då till FK OCH MEDDELAR OM DETTA OM det nu stämmer . ?

    Svara
    1. admin skriver:
      2025-05-21 kl. 16:42

      Det gör folk hela tiden. Men som någon annan bland kommentarerna skrev så är det ytterst sällan som de tar till sig informationen de får, trots bevis. Men det verkar nu som om FK åtminstone tagit sig en titt på Fiad. Jag har dock fortfarande inte fått det bekräftat att hon verkligen ska ut i arbetslivet igen.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 19:49

        Kan ni inte bara låta människor vara ifred

        Svara
      2. Sanningens ord skriver:
        2025-05-22 kl. 00:29

        Bra Amy att du tar upp det så många väljer att blunda för.

        Svara
      3. LE skriver:
        2025-05-22 kl. 16:58

        Ska hon ut så blir det imorgon 23/5, för det var det hon satt och grina om!

        Svara
    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 19:13

      Det stämmer inte snälla sluta,jag orkar inte med detta hat längre. Låt mig bara vara ifred.

      Svara
  9. Ullabella skriver:
    2025-05-21 kl. 16:40

    FK borde absolut börja granska alla dessa aktiva TikTok profiler.
    Om en person påstår sig vara så sjuk som Warrior plötsligt får massa energi och startar hobbyverksamhet är det definitivt lurt. Hon fick väl pensionen beviljad pga sin ME som gör henne så sjuk och utmattad att hon tvingas tillbringa 22 timmar om dygnet i sängen.
    Köper man in material för tiotusentals kronor i syfte tillverka något och sälja är det inte längre hobbyverksamhet. Då vill Skatteverket att man registrerar sin verksamhet för F -skatt.

    Svara
    1. admin skriver:
      2025-05-21 kl. 16:45

      Det är ju just det folk missar när de gapar om att det är hobbyverksamhet. De läser in sig på det som passar dom men missar den lilla detaljen att oavsett vad beräkningarna om vilken summa man får sälja för, vinst, etc. så tillkommer även syfte som en del av bedömningen. Man kan vara inom ramarna för vad man ”får” tjäna för att det ska klassas som hobbyverksamhet. Man kan också vara inom tidsramarna. Men syftet kan ändå omkullkasta allt annat.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 19:22

        Syftet är att ha något kul att göra när jag orkar. Sälja av måste jag då jag inte kan ha huset fullt med pennor och jag måste få in så jag kan köpa nytt material. Vinner INGET på detta. Köppt material för 13000 och nej inte på Temu,mest av andra kreatörer. Svindyrt är det.Sålt för ca 2000. Så endast hobby I mån av ork o säljer för att kunna fortsätta. Kan ni inteunna mig den timmen i veckan?

        Svara
    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 19:16

      Nej så funkar det inte alls,jag har kollat upp allt så jag vet vad som gäller. Det rar max 5 min att göra en penna oftaunder en minut. Bra tid flr en ME sjuk. Förstår inte varför ni håller på att teavkasera mig på detta sättet. Jag orkar inte med det längre. Kan jag inte bara få vara ifred?

      Svara
      1. SoonerOrLater skriver:
        2025-05-22 kl. 01:05

        Enklast; läs inte bloggen. Läs inte Flashbacktråden. Läs inte bloggens fb-sida. Det kan du styra själv

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 11:46

          Oavsett är detta inte ok

          Svara
  10. Gunilla Karlsson skriver:
    2025-05-21 kl. 17:43

    Jag känner inte till henne med pennorna så mycket..men kan tycka att det är viktigt att göra nåt med sin tid…sitta och rulla tummarna och inget göra blir man bara sjukare av..då tycker jag att det är värre med den andra F.hon är ju på g hela tiden verkar det som!

    Svara
    1. BatB skriver:
      2025-05-21 kl. 18:28

      Det är inte själva grejen att hon pysslar dessa pennor och nyckelringar o s v som är vad det reageras så mycket på. Utan på att det hon gör och det hon säger om sitt mående och sina förmågor/icke-förmågor går emot vartannat, att vad hon kan och inte kan är så styrt av vilja och lust, att hon när hon fick sjukersättning till slut fick förmågor hon inte hade innan o s v.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 20:45

        Det är absolut inte så. Jag blir så trött på all denna misstror. Ni ser mig bara en stund på Tik Tok när jag orkar synas,sen ser ni mig inte resten av tiden. Ni ser inte när jag vilar/ sover,ni ser inte hur trött jag är osv. Snälla tänk ett steg längre. Allt syns inte på Tik Tok.

        Svara
        1. Försäkringskassan skriver:
          2025-05-22 kl. 08:45

          En stund? Tycker jag ser och hör dig varje dag på TikTok börja jobba istället och om du inte gör rätt för dig kommer vi att dra in din sjukersättning då vi ser dig dagligen och även får in anmälningar

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 11:59

            Att vara på Tik Tik är inte samma som en arbetsförmåga fattar du väl

        2. Försäkringskassan skriver:
          2025-05-22 kl. 08:45

          En stund? Tycker jag ser och hör dig varje dag på TikTok börja jobba istället och om du inte gör rätt för dig kommer vi att dra in din sjukersättning då vi ser dig dagligen och även får in anmälningar så lägg ner TikTok

          Svara
      2. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 20:46

        Vilka förmågor har jag fått menar du? Hobbyn är ny men det ör för att jag har råd med den nu

        Svara
    2. Ullabella skriver:
      2025-05-21 kl. 18:35

      Med tanken på att Warrior har alltid hävdat att hon klarar inte av någon hobby alls är det beundransvärt hur mycket energi hon plötsligt har ,efter beviljad sjukersättning.
      Tom vika en t-shirt har varit för ansträngande.
      Men håller med dig ,alla mår bra av att ha en hobby/ intresse.
      Det finns flera extremt aktiva sjukpensionärer på TikTok vars rättigheter till ersättning borde granskas på nytt. Borde inte vara svårt motbevisa deras argument eftersom dem själv serverar bevisen till FK på silverfat 😄

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-21 kl. 20:50

        Jag kan inte mycket nej det är sant och sitta för läbge med pennor kan jag inte heller,får PEM. Jag får göra max två i taget. Ca 10 min max ofta ännu mindre. Perfekt för en ME sjuk med en hobby som bara tar några minuter. Jag har inte helt plötsligt fått extra krafter såklart,idiotiskt att ens yttra sig så,jag har äntligen råd med en hobby jag klarar av. Varför inte vara glad för min skull istället för att vara så missunsamma. Har jag gjort er något?

        Svara
      2. SoonerOrLater skriver:
        2025-05-22 kl. 08:13

        Såvida man inte är minst 61 och man fått sjukersättning efter 1 juli 2008 följs rätten till ersättningen upp med några års mellanrum (plus om det kommer specifika indikationer på att det bör följas upp oftare).

        Svara
    3. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 19:51

      Tack snälla,äntligen någon som förstpr

      Svara
  11. T skriver:
    2025-05-21 kl. 17:57

    Har man hemtjänst kan man anmäla även till rätt kommun som har översyn av hemtjänst inte bara fk.

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 20:51

      Vad exakt ska du anmäla till hemtjänsten? Jag är utredd.

      Svara
  12. Mikael bank skriver:
    2025-05-21 kl. 18:41

    ME Warrior aka Jessica R lider av selektiv ME. Hon är pigg och energisk över saker hon tycker om .Men att städa eller arbeta går minsann inte. Noterar nu också att hon verkar mycket piggare på TikTok. Dokumentera inte längre hur sjuk hon är. Hon har också gått ner i vikt, vilket säkert förbättrat hennes ME även hon tidigare har förnekat detta. Sjukersättning verkar bota ME. Hoppas någon anmäler bidragsfusket.

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-21 kl. 21:05

      ME funkar inte så att man klarar bara det man tycker om. Jag älskar att promenera,då skulle inte det vara några problem enligt dig ju.

      Svara
      1. Maria skriver:
        2025-05-22 kl. 01:40

        Problemet är ju att du har fått för dig att du inte kan promenera. Du säger att det är farligt och att du skulle dö om du gjorde det (eller något annat som innebär en liten ansträngning). Det är naturligtvis inte sant, det förstår ju alla. Man kan ta kortare promenader, även om man har ME.

        Svara
        1. SoonerOrLater skriver:
          2025-05-22 kl. 08:01

          Alla kan inte, tyvärr.

          Men snacka om att suga all form av hopp ur nydiagnostiserade t ex med alla svartvita uttalanden som ”träning är LIVSFARLIGT för nån med ME” och ”man har inget liv när man har ME” o s v.

          Svara
          1. Maria skriver:
            2025-05-22 kl. 15:40

            Nej, du har rätt i att alla inte kan. Jag uttryckte mig lite slarvigt där. Men som du skriver, det är verkligen extremt problematiskt att ME Warrior påstår att det är jättefarligt att träna (eller göra något annat som är lite ansträngande) när man har me. Hon ger en helt felaktig bild av sjukdomen vilket absolut kan vara skadligt för andra. Hon själv skulle definitivt må bra av att röra sig lite mera. Kraftig övervikt och konsekvenserna av det är vad som är farligt på riktigt.

            Jag har också sett henne kommentera inlägg på unga människors TikToks där hon tjatar om att de, enligt henne då, säkert har me, att de måste se till att få B12-injektioner och andra läkemedel. Det är djupt oetiskt att ge medicinska råd till andra, särskilt unga människor.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 16:48

            Många med ME har inget liv. 25%är svårt sjuka. Att säga sanningen är inte fel. Träning kan vara farligt för många med ME ,vissa klara r något litet inom sin gräns.
            Det finns olika grader av ME all från de som kan jobba till de som är sondmatafe

          3. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:08

            Det är INTE inaktiviteten Snacka om att inte kunna ett skit om ME.

        2. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 12:00

          Jag kan endast gå några meter

          Svara
          1. Maria skriver:
            2025-05-22 kl. 22:36

            Det beror ju på att du varit inaktiv under en lång period. Klart det blir jättejobbigt att röra sig då. Det är inaktiviteten och övervikten som är farlig för dig, inte ME:n i sig. Du vill inte röra på dig, du vill inte inse vad som är problemet. Du gör ju som du vill med din egen kropp och din egen hälsa. Vad som däremot inte är okej är att du förmedlar helt felaktig information om olika sjukdomar till andra människor och att du ger medicinska råd utan att ha någon som helst medicinsk utbildning. Det och att du försökt få folk att swisha pengar till dig på felaktiga grunder är extremt fult gjort.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:12

            Det är inte inaktiviteten,du kan inte ett dugg om ME hör jag. Herre Gud vilken okunskap. Läs på innan du öppnar foderluckan. Det är inte övervikten heller,då skulle alla tjocka vara sängliggande. Faktum är att jag hårr ner nästa 15 kg. Jag hade inte Gofund me på felaktiga grunder,vilket jävla skitsnack.
            Skot du i vad jag gör ,ta hand om dig själv o sök hjälp du verkar behöva det. Verkar inte stå rätt till uppe i huvudet.

    2. SoonerOrLater skriver:
      2025-05-22 kl. 08:04

      Skulle hon märka förbättring i ME om hon går ner en god bit till blir det svårt för henne att medge och visa det då hon ju hela tiden sagt att det är helt omöjligt och de som vittnar om att det blivit så för dem har felfelfel.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-22 kl. 12:00

        Man kan inte banta bort ME

        Svara
        1. SoonerOrLater skriver:
          2025-05-22 kl. 12:21

          Skrev jag det?
          Har någon med ME skrivit det?

          Svara
      2. ME Warrior skriver:
        2025-05-23 kl. 11:14

        Som sagt man kan inte banta sig bättre I ME. Helt omöjligt.
        Vilka andra sjukdomar kan du banta dig bättre I,förutom Diabetes? Parkinsson? Cancer? MS?

        Svara
    3. Jennie skriver:
      2025-05-22 kl. 08:17

      Jag kan säga såhär för min del att sjukersättningen har absolut varit en av de saker som bidragit till min förbättring (en förbättring som dock inte är stor nog att innebära återfådd arbetsförmåga). Men det var liksom inget som skedde över en natt utan det har varit en långsam process och det sjukersättningen gjort är att den energin jag tidigare la på att försöka komma tillbaka till arbetsmarknaden kunde läggas på sånt som faktiskt påverkar min hälsa positivt.

      Svara
      1. SoonerOrLater skriver:
        2025-05-22 kl. 12:26

        Är du den Jennie som har ME och finns på TikTok?
        Du har fått positiv påverkan på din ME efter att ha gått ner i vikt, visst?
        Vad säger du om att påstås ljuga om det?

        Svara
        1. Jennie skriver:
          2025-05-22 kl. 12:51

          Det finns nog fler Jennie med ME på TT men jag antar att det är mig du menar.

          Japp det har jag. Ingen livsomvälvande påverkan men absolut positiv sådan. Det är såklart trist att påstås fara med osanning kring det, men av lite olika skäl är det inget jag vill gå in på mer här.

          Svara
          1. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 15:13

            Du hanterar saker och ting sansat och betydligt bättre än de flesta 😉. Heder åt dig.

            Glad för din skull det hänt saker åt positiva hållet.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 16:52

            Har aldrig påstått att du ljuger.

        2. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 16:50

          Har inte påstått att hon ljuger säger bara att vikten inte påverkar ME i sig

          Svara
          1. CKtC skriver:
            2025-05-22 kl. 17:58

            JO du påstår hon ljuger genom att säga att nej MEn har inte påverkats fast hon säger att den har det för henne.

        3. Jennie skriver:
          2025-05-22 kl. 18:01

          Tack, trevligt att du tycker det. Det är dels ett utslag av att jag inte tycker vissa beteenden på nätet är okej och då vill jag liksom inte ägna mig åt det själv och dels ren självbevarelsedrift. Jag har inte ork att lägga på en massa tjafs och drama.

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:15

            Och endå är du här?

          2. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-23 kl. 12:01

            Varför skriver du till såna som du blockat? Och som uppenbarligen inte är intresserade av att svara dig? Och som du hängt ut som mobbare och lögnare?

  13. ME Warrior skriver:
    2025-05-21 kl. 20:52

    Jag kan inte mycket nej det är sant och sitta för läbge med pennor kan jag inte heller,får PEM. Jag får göra max två i taget. Ca 10 min max ofta ännu mindre. Perfekt för en ME sjuk med en hobby som bara tar några minuter. Jag har inte helt plötsligt fått extra krafter såklart,idiotiskt att ens yttra sig så,jag har äntligen råd med en hobby jag klarar av. Varför inte vara glad för min skull istället för att vara så missunsamma. Har jag gjort er något?

    Svara
  14. ME Warrior skriver:
    2025-05-21 kl. 20:56

    Detta är sån tragiskt läsning. Jag är definitivt inte piggare. Viktnedgången har inte heller gjort någon skillnad i mående.. Jodå om du tar på dig glasögonen så ser du att jag visst dokumenterar. Varför sitter ni och sprider lögner om mig? Har jag gjort er något? Snälla bara låta mig vara. Ni har förstört hela kvällen för mig.

    Svara
    1. SoonerOrLater skriver:
      2025-05-22 kl. 02:39

      Vfr menar du andra ljuger om att de blivit bättre till följd av viktnedgång ?

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-22 kl. 12:02

        För vikten påverkar inte ME i sig

        Svara
        1. SoonerOrLater skriver:
          2025-05-22 kl. 12:23

          Varför skulle de ljuga om att deras ME påverkats till det bättre?

          Inser du inte att det är negativt för din egen patientgrupp att mena att andra ME-sjuka ljuger om sitt mående?

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 16:53

            Har inte påstått att de ljuger,däremot påverkar inte vikten ME i sig.

          2. CKtC skriver:
            2025-05-22 kl. 17:57

            De säger att deras ME påverkats positivt. Du menar att det har den inte alls, det kan den inte göra. Alltså menar du att de ljuger.

            (Och du medgav t o m längre upp att du säger att de ljuger 😂)

          3. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:18

            Själva ME:n blir inte bättre. Att man kan göra vissa fysiska aktiviteter något längre betyder inte att ME:n I sig blivit bättre.. Det är inte så att man kan gå från medel till lättME av viktminskning eller att vissa symtom försvinner eller att mitokondrierna helt plötsligt skaoar mer energi.

          4. CKtC skriver:
            2025-05-23 kl. 11:59

            Nu var du blixtsnabbt tillbaka i att påstå de ljuger. Om de kan berätta om och hur deras ME blivit bättre så vem är du att tala om att det har den inte alls?

            Förbättring behöver inte heller innebära byta formell svårighetsgrad. Ta t ex medelsvår ME, den graden är omfattande och man kan bli bättre men fortfarande ha medelsvår

          5. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 12:29

            Jag har inte sagt att J är mobbare o lögnare

          6. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-23 kl. 14:42

            Jo du kallade henne mobbare på TT och påstår fortfarande hon ljuger om förbättring av MEn och du gjort motsvarande med en annan till som heter nåt namn på J och även en som hette nåt med gul och sol eller liknande jag minns inte exakt

        2. Maria skriver:
          2025-05-22 kl. 17:30

          Det finns ju ett antal personer som vittnar om att de blivit bättre i sin me (och fibromyalgi och liknande) efter de gått ner i vikt så dina påståenden stämmer helt enkelt inte. Det är sorgligt att se att du lever i en sådan förnekelse. Någon dag får du förhoppningsvis ett uppvaknande och inser att det är dags att ta tag i din hälsa innan det är för sent.

          Svara
          1. CKtC skriver:
            2025-05-22 kl. 19:20

            Det är anmärkningsvärt att Jessica tycks tro sig veta bättre än de själva som upplever det.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:20

            Deras upplevelse är såklart sann,dock kan man fortfarande inte banta bort ME.

          3. CKtC skriver:
            2025-05-23 kl. 11:57

            Det är inte vad de säger heller, att man kan banta bort ME. De säger att de blivit bättre i sin ME som följd av viktnedgång och du menar att det har de inte alls för det kan man inte bli. Så sent som igår kväll gjorde du ju det här.

            Om du nu äntligen inser att det faktiskt visst kan göra ens ME bättre så är det läge att be alla du menat talar osanning om det och vars erfarenheter du helt avfärdat och slagit ner om en fet ursäkt. Inkl de du hängt ut på TT som lögnare och mobbare p g a det.

        3. Jenna skriver:
          2025-05-22 kl. 17:31

          Vi är alla individuella, de som funkar för dej funkar inte för andra
          Så att säga att vikten inte påverkar ME är helt taget ur luften , inte ens läkare vet om det är så MEN du kan uttala dej

          Visste du att du kan bli frisk från din ME eller i vart fall få ett bättre liv ?’ Nä för du vill inte

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:21

            Ja det vet jag men det är välldigt få som blir det och det finns ingen universell lösning

    2. Jodå skriver:
      2025-05-22 kl. 21:09

      Men snälla nu räcker det, du har ju bara hakat upp dig på ”hur sjuk jag är och jag kan inte de och jag kan inte dittan och dattan” du lever ju för din ”sjukdom” och gör allt med näbbar och klor för att få fortsätta vara ”sjuk” så du slipper att tex ta ut dina egna sopor! Skärpning!

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-23 kl. 11:22

        Hur kan du ens tro det. Helt verklighetsfrånvänd. Så pinsamt skrivet och vilken okunskap. Herre Gud alltså.

        Svara
  15. Jenna skriver:
    2025-05-21 kl. 22:26

    Jag har varit hjärntrött i många år och sängliggandes , att lägga upp på TikTok fanns inte på kartan , jag orkade inget . Inte ens kolla serier , enbart om jag mådde lite bättre då kunde jag dra serie på serie men nästa skov så låg jag mest och stirrade . Jag har sjukersättning och fick de beviljat utan problem . Idag har jag bytt kost och idag orkar jag sitta upp ett tag att måla men sjukersättning fick jag för 5 år sen .
    Första gången jag såg J så kunde jag direkt se att person ljög , finns INGEN som är hjärntrött som orkar sitta med telefonen och shoppa små pärlor för 13000:- och tjafsa – aldrig i livet . Jag blev så arg och upprörd på denna människa , ( för jag scrollande en del på tt för att fördriva tiden ) så min man fick gå in och ta bort appen efter att jag låg och grina av warriors uttalande om utmattning / hjärntröttet . För där låg jag utan liv , kändes som en scam för oss som ÄR sjuka .
    Fast jag har sjukersättning så jagar jag läkare ofta för att jag vill bli frisk fortfarande, jag vill inte leva i detta fängelse
    Men som människa är det sista som överger en är hoppet och att sitta som warrior och säga – nej jag kan inte jobba .

    Jag sa till min läkare att jag orkar inte som det är nu .
    Behövde knappt prata , orkade heller inte tala med varken läkare eller försäkrings kassan zet tog min man , de konstiga här är att jag sa till warrior när hon slogs för att få sjukpenning att kan inte din man ringa till försäkringskassan, svaret jag fick var nej .
    Man undra ju varför ?!
    Tack för en bra blogg ❤️

    Svara
    1. Sanningens ord skriver:
      2025-05-22 kl. 00:25

      Ja ingen annan än hon är ju sjuk, och hon hånar ofta andra då de skriver om deras krämpor, gör till rösten då hon gör larviga taggade svarsinlägg, tar alla kommentarer som hot, och är väldigt otrevlig. Är man sjuk borde man ju vara ödmjuk till andra sjuka, anser jag.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-22 kl. 16:54

        Om någon är otrevlig mot mig så är jag otrevlig tillbaka. Om någon är trevlig mot mig är jag trevlig tillbaka. Get it?

        Svara
        1. CKtC skriver:
          2025-05-22 kl. 17:55

          Fast så är det inte. Du är otrevlig även mot icke-otrevliga. Det räcker med att de har fel åsikt, fel personliga erfarenhet, fel syn på vissa saker eller ger fakta som du inte tycker om fast den är korrekt o s v. Eller att de ställer frågor som inte innehåller nån värdering alls men du läser själv in negativ kritik och påhopp. Bl a.

          Svara
          1. Sanningens ord skriver:
            2025-05-22 kl. 23:35

            Var precis det jag menar, och det går ju klart att tyda i hennes svar här till mig. Hon är otrevlig och har en hemsk attityd, och då måste man ju tåla det tillbaka!

        2. Sanningens ord skriver:
          2025-05-22 kl. 23:00

          Du, jag har studerat dig under en lång tid, och t.om själv hängts ut i dina löjliga svarsinlägg där du taggar folk, men själv vill du inte bli uthängd…?! 🤔
          Du är fruktansvärt otrevlig över lag, och det är det många som tycker. Jag har aldrig skrivit otrevligt till dig, men får nog tänka om, för ditt svar och attityd här säger ju allt.
          Det finns SÅ många sjuka människor utanför din lilla bubbla, så börja vara lite ödmjuk mot dina medmänniskor. Först då får du den respekt du säger att du vill ha.
          Get it?

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:23

            Hur kan du ens tro det. Helt verklighetsfrånvänd. Så pinsamt skrivet och vilken okunskap. Herre Gud alltså.

          2. ME Warrior skriver:
            2025-05-23 kl. 11:24

            Studerat,låter inte friskt,mer maniskt. Sköt dig själv.

        3. Sanningens ord skriver:
          2025-05-23 kl. 12:44

          Men snälla du! Vi är många som studerat dig och ditt beteende, och det får man ju faktiskt tåla då man visar sig offentligt på TT och dessutom inte kan bete sig. 😉 Drar många ögon och öron till sig!
          Och vet du, jag sköter mitt och har dessutom rent mjöl i påsen. Gör du, och varför raderar du dina inlägg om du inte gör något fel?! 🤔

          Svara
    2. SoonerOrLater skriver:
      2025-05-22 kl. 07:58

      Hon säger ibland att hon inte har så stora kognitiva problem. Därför kan hon t ex vara live samtidigt som hon håller på med annat. Men andra gånger när det passar agendan så har hon plötsligt stora kognitiva problem.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-22 kl. 12:06

        Aldrig påstått att det kognitiva är det största problemet.

        Svara
        1. SoonerOrLater skriver:
          2025-05-22 kl. 12:23

          Det skrev jag inte heller.

          Svara
          1. ME Warrior skriver:
            2025-05-22 kl. 14:30

            Läs vad du skrev,aldrig sagt jag har svåra kognitiva problem. Men jag har problem

          2. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 15:05

            Jag vet vad jag skrev. Och jag skrev som sagt inte att du sagt det är det största problemet.

    3. ME Warrior skriver:
      2025-05-22 kl. 12:03

      Så du menar jag ljuger? Vidrig påstående. Fy fan alltså. Vi är alla olika.

      Svara
      1. SoonerOrLater skriver:
        2025-05-22 kl. 12:24

        Men du påstår ju att andra ME-sjuka ljuger. Varför är det okej men inte att mena att du gör det?

        Svara
        1. ME Warrior skriver:
          2025-05-22 kl. 14:29

          Vem har jag påstått ljuger. Ge mig namnen för jag vet inte. Säger du A får du säga B men det gör ni ALDRIG .

          Svara
          1. SoonerOrLater skriver:
            2025-05-22 kl. 15:07

            Du vet mycket väl. En av dem har kommenterat här också.

            Men det spelar mindre roll vem det är. ATT du menar de ljuger är det viktiga.

  16. Jenna skriver:
    2025-05-21 kl. 23:16

    Sen sa hon i en live för snart 2 år sen att hon fick sin diagnos ME hos vc och det gick fort sa hon .
    Detta har hon ju senare hävdat vart lögn men det minns jag FAN så väl , annars skulle hon väl inte ha jagat någon att ställa diagnosen ME ?

    Svara
    1. ME Warrior skriver:
      2025-05-22 kl. 12:04

      Stämmer fortfarande inte. Fick ME diagnos på Gottfriesmottagningen. Fibromyalgi fick jag på vc. Du kanske ska lyssna bättre

      Svara
  17. Lena Johansson skriver:
    2025-05-22 kl. 11:00

    Jag är glad över att allt kommit upp till ytan ang fiad! Hon får ju skylla sig själv att hon blir anmäld till fk, att folk skickar in videos vad hon gör . För hon vill lajva dygnet runt, när hon tillockmed umgås med vänner så ska det lajvas , när man spelar bil bingo, festar, shoppar och kör bil samtidigt som hon läser kommentarer !!! Det är livsfarligt och jag blir så förvånad varje gång att folk accepterar det och inte ens säger åt henne. ATT hon nu får indragen fk är enbart hennes egna fel för det är hon som gett alla de som anmält henne material och underlägg på att hon visst kan jobba hon är bara lat och för bekväm plus att hon får ju ca 20k i månaden från romeo via gifts m.m

    Svara
    1. Sanningens ord skriver:
      2025-05-22 kl. 23:14

      20k? Hitintills i maj mer än 60k på bara gifts. Då är inte det som säljs inräknat.

      Svara
  18. Ella skriver:
    2025-05-22 kl. 11:03

    Det skulle inte förvåna mig om snart transportstyrelsen får in videos när hon kör bil och läser kommentarer samtidigt . Hon är livsfarlig att möta i trafiken !! Hon lever på att lajva 24h om dygnet gör vettigare saker istället rädda ditt äktenskap dina djur , städa laga mat osv istället för att bo på tiktok!!

    Svara
    1. admin skriver:
      2025-05-22 kl. 11:58

      Ja kan de dra in körkortet för någon som tagit ett glas vin på lördagkvällen (utan att köra rattfull) så borde de ju definitivt kolla alla som rattsurfar på nåt sätt också

      Svara
      1. Ella skriver:
        2025-05-22 kl. 15:17

        Exakt jag håller med dej definitivt, det är många som sitter i lajvs och kör bil plus att de är så pass involverad i att läsa i chatten och att inte fler reagerar på detta är så sinnessjukt! Så jag tror och tycker att transportstyrelsen borde kolla upp vissa personer lite extra ! Om man nu inte bryr sej om sej själv så kan man väl åtminstone bryr sej om andra människor i trafiken!

        Svara
  19. Anna Anersson skriver:
    2025-05-22 kl. 12:53

    Lite information till dig Amy!

    Ett utgivningsbevis innebär inte att publicering av förtalsuppgifter blir tillåten. Det skyddar inte från brott som förtal eller förolämpning, utan istället ställer det krav på ansvarig utgivare vid publicering av innehåll som kan utgöra brott.
    Utgivningsbevis och förtal:
    Ansvarsprincipen:
    Ett utgivningsbevis innebär att den ansvarige utgivaren ansvarar för det som publiceras. Om publiceringen utgör ett brott, till exempel förtal, är det den ansvarige utgivaren som kan stämmas.
    Inget skydd mot brott:
    Utgivningsbeviset skyddar inte publiceringen av förtal eller andra brott. Det är fortfarande olagligt att publicera falska eller nedsättande uppgifter om en person.
    Yttrandefrihetsgrundlagen:
    Om en webbplats eller databas har utgivningsbevis omfattas den av yttrandefrihetsgrundlagen (YGL), vilket innebär att särskilda ansvarsregler för yttrandefrihetsbrott gäller.
    Förtal som brott:
    Förtal, enligt Brottsbalken (BrB), innebär att utpeka någon som brottslig eller klandervärd i sitt levnadsätt, eller att lämna uppgifter som utsätter personen för andras missaktning.
    Åtal:
    Om förtal har ägt rum i en webbplats med utgivningsbevis, kan åtal för brottet väckas av Justitiekanslern.
    Polisanmälan:
    Om du misstänker att du blivit förtalad, kan du polisanmäla det. Polisen kan sedan avgöra om det utgör ett brott och vem som ska utreda det.
    Preskriptionstid:
    Preskriptionstiden för brott mot yttrandefrihetsgrundlagen är i regel kortare än för andra brott, exempelvis sex månader från publiceringen.
    Justitiekanslern:
    Justitiekanslern har ensamrätt till åtal för brott mot yttrandefrihetsgrundlagen, men målsägande kan väcka eget åtal om Justitiekanslern väljer att inte åtala.
    Ansvarig utgivare:
    En ansvarig utgivare ska ha rätt att bestämma över innehållet i sändningen eller publiceringen, så att inget sänds eller publiceras mot hens vilja.

    Svara
    1. admin skriver:
      2025-05-22 kl. 14:00

      Tackar för informationen. Jag har inte heller nekat till något av det här så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med kommentaren. Jag antar att du tänker att informationen ska vara nyttig för Jessika vilket den säkert är. Och hon får absolut göra en polisanmälan mot mig igen (hon har redan gjort en som blivit nerlagd), det är ett fritt land. Men man ska också ha i åtanke de brott hon själv kan ha gjort sig skyldig till, som hon absolut skulle kunna bli anmäld för. Hennes uppmaning att någon skulle ta livet av sig är t.ex. en brottslig handling som många bevittnade. Så hon är inte så oskyldig hon heller.

      Svara
      1. ME Warrior skriver:
        2025-05-22 kl. 16:55

        Att du orkar.

        Svara
  20. ME Warrior skriver:
    2025-05-22 kl. 14:27

    Svar på Amys kommentar om min gofund me. Nej jag ser inget fel i att jag startade en gofund me,många gör det så varför får inte jag? Summan var uträknad som så många andra gör och andra ber ofta om mycket mer. Jag hade saxenda beviljat redan så att byta ut dem mot Wegovy hade inte varit några problem. Så jo jag var beviljad viktmedecin. Jag förstår inte varför du bara inte kan låta mig vara ifred? Jag har inte gjort dig något personligt. Förstår du inte att du förstör för mig och gör mig illa. Men antar du njuter av det? Och sen anklaga mig för saker jag inte gjort mot din pappa. Du är galen.

    Svara
    1. Jenna skriver:
      2025-05-22 kl. 16:29

      Du gör mej personligen illa genom att sitta och säga hur dålig du är , hur mkt hjälpmedel du får . Jag får allt i världen om jag vill men tror du jag kan använda dem – nej
      Du drar scam över alla sjuka människor genom att hitta på hur sjuk du är .
      Speciellt ME sjuka . Jag har gett dej tips efter tips som du kan göra för att må bättre , många med mej har med gett dej tips men INGET duger , för vet du , du vill vara” sjuk ” .
      Finns massa man kan göra för att må bättre men du ligger bara där där
      Ex att gå ner i vikt va heller inte nåt som påverkade dej , de bråkade du om länge med folk
      Finns ju forskning som säger att fetma är sjukligt och farligt .
      Att påstå att du har nån ämnesomsättning problem eller har nån sjukdom som gör att du inte kan träna BULL SHIT , ( minns inte vad du sa den hette )
      Allt skit googlar du fram för att övertyga alla hur dålig du är .
      Så jävla trött på dej och dina klagomål .
      En som verkligen är sjuk orkar inte det du orkar NU !

      Svara
      1. Jodå skriver:
        2025-05-22 kl. 21:17

        Kunde inte skrivit det bättre själv! Precis mina ord från min hjärna som du skrev där🙂👍 heja dig, kämpa på!

        Svara
      2. ME Warrior skriver:
        2025-05-23 kl. 11:27

        Otroligt. Att du inte skäms vad du skriver

        Svara
  21. Josefin skriver:
    2025-05-22 kl. 23:28

    Jag vill kommentera om Jessica.
    Ja, du är sjuk, du har fått diagnos av läkare.
    Du sänder massa lajv på TikTok om hur sjuk du är och att du har så svår PEM. När du till och med låg i sängen och sände lajv medan du väntade på ambulansen och dom ifrågasatte dig varför du ringde när du var så pigg att sända en lajv.
    När folk misstro dig blir du aggressiv, ingen är så sjuk som du. Ingen annan få ha åsikt om ME eller om dom också lider av sjukdomen så säger du att dom ljuger och kan INTE vara så sjuka
    Du startar en insamling om bantnings medicin.
    Sen shoppas det loss med ny soffa, ny säng, nytt sminkbord, hobby verksamhet med mera. Förstår du inte hur det landar hos människor
    När du fick igen din sjukersättning blev du helt plötsligt så pigg att du börjar jobba med att sälja dina pennor du gör.
    Jag hoppas verkligen du kommer granskas av FK. Kan du hålla på med detta kan du jobba 25%
    Jag är själv sjukpensionär, har svår kroppslig värk, jag har PEM i min sjukdom. Finns inte chans att jag skulle klara av att vara så aktiv som du är med din hobby och din aktivitet på TikTok.
    Din aggression du får när folk ifrågasätter dig gör folk misstänksamma att du överdriver din sjukdom. Just saying. Hur ska du kunna bevisa för FK att du är sängliggande 20 Tim per dygn som du hävdade innan du fick igenom ersättningen? Folk skickar in bevis och det blir svårt att övertyga att det är lögner när det är dina egna inlägg/videos

    Svara
  22. Josefin skriver:
    2025-05-22 kl. 23:49

    Vänta lite nu. Hon sitter och beklagar sig på TikTok att hon är mycket sämre pga Trollbloggen. Att hon inte kan fortsätta med sin hobby. Varför är hon helt plötsligt sjukare och detta delas på TikTok ? Är det för hon är orolig att FK ska granska hennes sociala medier. Tagit bort alla inlägg om pennorna. Detta är bara bevis på att hon vet att hon gör fel och är livrädd att bli återbetalningsskyldig.

    Svara
    1. Jenna skriver:
      2025-05-23 kl. 09:54

      True !
      Håller med dej fullt ut
      Att hon körde live medans hon väntade på ambulansen visste jag inte om , men det är ju ett rent hån och att ambulansen till och med kommenterade det – pinsamt Jessica .
      Ja om inte annat drar hon på sej sin tunga offerkoffta som hon brukar ta på sej i såna här lägen .
      Man undrar ju varför hennes man inte stöttar henne och tar kontakt med ex Försäkringskassan?!

      Svara
    2. ME Warrior skriver:
      2025-05-23 kl. 11:33

      Jag blir dålig av att gråta ja.

      Svara
      1. Ella skriver:
        2025-05-23 kl. 16:12

        Om du nu har sånna besvär av detta, varför besvarar du allt då ? Har du inget att dölja eller gjort nåt fel så släpp det och fokusera på dej själv istället och du borde veta att allt man lägger ut offentligt på sociala medier så är det fler som ser och reagerar såklart . För du säger en sak först och en annan stund är det en annan förklaring . Du skämmer bara ut dej mer nu när du gör videos om att allt är trollbloggen fel … rannsaka dej själv först istället!!

        Svara
  23. Eleanor skriver:
    2025-05-25 kl. 17:13

    Har ingen större koll på denna person, men tänker bara att om man orkar kommentera ett blogginlägg 68 gånger så är man inte särskilt trött…

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

maj 2025
M T O T F L S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« apr   jun »

Senaste inläggen

  • Erkänner att ursäkten var falsk

    Erkänner att ursäkten var falsk

    juni 12, 2025
  • Video från Angelica full av lögner

    Video från Angelica full av lögner

    juni 12, 2025
  • Trollbloggen live

    Trollbloggen live

    juni 11, 2025
  • Vem tror hon att hon lurar?

    Vem tror hon att hon lurar?

    juni 8, 2025
  • Som ett virtuellt gatlopp

    Som ett virtuellt gatlopp

    juni 6, 2025

"Man may have discovered fire, but women discovered how to play with it"

- Carrie Bradshaw, Sex and the city S02E11 -

Utgivningsbevisnummer: 2019-062


Ansvarig utgivare: Amy Ljunggren

©2025 Trollbloggen.se